2017. szeptember 25., hétfő

Csokis kifli

                                                          Csokis kifli






Régóta kerestem egy finom csokis kifli receptet. Limara oldalán találtam rá. Limara Turbó csokis kiflijét sütöttem meg kisebb változtatással. Narancslekvár helyett baracklekvárt használtam, amit nem kevertem össze a száraz hozzávalókkal, hanem a lekvárt kentem rá a tésztára, majd utána szórtam rá a csokis, kakaós tölteléket. Az ízek harmóniája csodás! A tonkabab, a kandírozott narancs és a keserű csokoládé különlegesen finom ízt ad a kifliknek. A receptet innen néztem.


Hozzávalók a tésztához:

600 g finomliszt
1 tk. só
70 g cukor 
1 nagy tojás
3 dl tej
70 g olvasztott vaj
3,5 dkg élesztô

Hozzávalók a töltelékhez:

120 g étcsokoládé (60-70%-os)
2 ek. kakaópor (natúr)
70 g cukor
1ek. kandírozott narancs (kandírozott  bionarancshéjjal is finom)
1/3 tonkabab lereszelve (elhagyható, de különlegesen finom ízt ad a kiflinek)
Barack- vagy narancslekvár

Lekenéshez 1 tojás.

Elkészítés:

A 3 dl langyos tejhez hozzáadunk 1 kk. cukrot (a 70 g cukorból vesszük el) és a 3,5 dkg élesztőt és felfuttatjuk.

A liszthez keverjük a megmaradt cukrot, sót, olvasztott vajat, a tojást és a felfuttatott élesztőt. Robotgép dagasztófejével addig dagasztjuk, amíg a tészta hólyagos lesz és elválik az edény falától.
Ezt a műveletet elvégezhetjük kenyérsütő géppel is.
Állni hagyjuk, amíg a tészta kétszeresére megkel. 

Amíg a tészta kel, elkészítjük a tölteléket. 
A lekvár kivételével késes aprítóba tesszük a hozzávalókat és finomra őröljük.

A megkelt tésztát 4 egyenlő részre osztjuk és vékony kör alakú lappá nyújtjuk.

Az egyik lapot megkenjük vékonyan lekvárral és megszórjuk a csokis, kakaós töltelék felével. A 2. tésztát is megkenjük vékonyan lekvárral és a lekváros felével ráborítjuk a töltelékre. Sodrófával óvatosan rásimítjuk, hogy stabilan ráragadjon. 16 db egyenlő cikkre vágjuk. A szélesebb részét egy kicsit széltében megnyújtjuk és óvatosan feltekerjük, vigyázva, hogy a csokis töltelék ne folyjon ki az oldalán.

A másik két tésztával is megismételjük ezt a folyamatot.

A feltekert kifliket tojással megkenjük.

Kb. 190 fokos légkeveréses sütőben 20-25 perc alatt megsütjük.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése