2017. szeptember 16., szombat

Fügés-áfonyás mindenmentes, nyers vegán torta

Fügés-áfonyás nyers vegán torta

 




Születésnapoztunk és névnapoztunk a hétvégén. Mivel a családunkban vannak vegán étkezők, sütöttem egy nyers vegán tortát. Áfonya- és fügeszezon van, ezért esett erre a választásom. Ezt a receptet már egy éve elmentettem, azóta készültem megsütni. Örülök, hogy végül rászántam magam. Nagyon finom, jó állagú torta. A chiamagtól szépen megköt és jól szeletelhető. 

Hozzávalók:

Az alaphoz:

1 csésze pisztácia
Fél csésze makadámdió (sima diót használtam)
Fél csésze kimagozott datolya (9-10)
1 teáskanál fahéj
Fél teáskanál szerecsendió
Fél teáskanál tengeri só

A krémhez:

1 és fél csésze kesudió (éjszakára beáztatni)
1 csésze kókuszkrém
Fél csésze kókuszolaj
Fél csésze vegán joghurt
Fél csésze juharszirup
Negyed csésze chiamag
1 tk citromhéj
1 tk vaníliabab-kivonat
2 érett füge
1 csésze fagyasztott áfonya

A díszítéshez:
friss, érett füge, aprított pisztácia, friss áfonya és kókuszpehely.

Elkészítése:

Egy 20-22 cm-es tortaforma aljába sütőpapírt teszünk. A pisztáciát, a datolyát és a diót forró vízben jól megmossuk. A kimagozott datolyát hagyhatjuk 1-2 percig ázni a vízben.
A tortaalap összes hozzávalóját a fűszerekkel együtt belerakjuk egy késes aprítóba. Addig aprítjuk, amíg apró morzsás lesz és már egy kicsit ragad. Kivesszük az aprítóból és belenyomkodjuk a tortaforma aljába. Betesszük a mélyhűtőbe.

A krém hozzávalóit tegyük a késes aprítóba és addig dolgoztassuk a gépet, amíg a krém sima, krémes állagú lesz. Ez elég sokáig tart, a gép erősségétől is függ. Az alap úgy szép, ha egy kicsit darabos, de a krémnek simának kell lennie.
Öntsük a krémet az alap tetejére és tegyük vissza 2-3 órára a mélyhűtőbe. Tálalás előtt fél órával vegyük ki. (Én 2 órát hagytam a mélyhűtőben, ennyi idő alatt jól megkötött, de nem fagyott meg.)
Díszítsük felvágott fügével, aprított pisztáciával, friss áfonyával és kókuszpehellyel. 

Az érdekessége ennek a tortának az, hogy amíg a legtöbb nyers tortát vissza kell fagyasztani, ezt nem szükséges, mert a chiamag megköti, és gyönyörűen szeletelhető.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése