2019. január 10., csütörtök

Tiramisu

                                           Tiramisu




Sokat utazom, és utazásaim során érdekes emberekkel találkozom. Legutóbb egy toscanai hölggyel utaztam és nem hagyhattuk ki beszélgetésünkből a süteményeket. Rá is kérdeztem nagy kedvencemre, egy igazi olasz klasszikusra, a tiramisura. Amikor elmondta a pontos hozzávalókat, örömmel észrevételeztem, hogy én is hasonlóképpen készítem évek óta. A tortáknál a sűrűbb  krémet használják, ahogy én is használtam a tiramisu tortánál. A sima tiramisunál használt főbb hozzávalók: 50 dkg mascarpone, 4 db tojás, 4 ek cukor, babapiskóta és feketekávé.
Ilyenkor télen még annyit szoktam változtatni rajta, hogy teszek hozzá kandírozott narancsdarabokat és apróra tördelt csokoládét. Ami nálam elhagyhatatlan, az az Amaretto mandulalikőr. A babapiskóták száma egyéni ízléstől függ. Aki krémesebbre szereti, kevesebbet tesz bele, aki kockára vágva szeretné tányéron tálalni, többet. Én most desszertes poharakban tálaltam, de téglalap alakú formában is szoktam készíteni.



Hozzávalók:

500 g mascarpone
4 db friss tojás
4 ek porcukor + 2 ek cukor a kávéba
42-48 db babapiskóta (savoiardi)
3 dl (erős) feketekávé
30 ml Amaretto likőr
Cukrozatlan kakaópor
Bio kandírozott narancsdarabok
Apróra vagdalt csokoládédarabok

Elkészítése:

Főzzük le a kávét, hagyjuk kihűlni, majd keverjük bele a likőrt.
A mascarponét egy kanállal keverjük kenhető állagúvá. 
A tojások sárgáját keverjük habosra 3 ek porcukorral, majd lassan adagolva keverjük bele a mascarponét.
A tojások fehérjét egy csipet sóval verjük habosra, majd 1 ek porcukor hozzáadásával verjük kemény habbá. Ezt a habot óvatosan keverjük bele az előzőleg kikevert mascarponés krémbe. 
A babapiskótákat egy pillanatra mártsuk bele a kávéba és sorban, egymás mellé rakjuk bele egy tálba vagy egy téglalap alakú formába. A krém egyharmadával borítsuk be, majd ismételjük meg ezt kétszer, hogy három réteg legyen. A rétegek között ízlés szerint szórjuk meg kandírozott narancsdarabokkal és csokoládédarabokkal. Ha már az utolsó réteg krém is rákerült, takarjuk le és rakjuk hűtőbe egy pár órára, hogy összeérjenek az ízek és a piskóta is megszívja magát a krémmel. Tálalás előtt szitáljunk rá cukrozatlan kakaóport.



Ügyeljünk arra, hogy mindig friss, és ha lehet, biotojást használjunk! 













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése