2017. november 7., kedd

Banános-csokoládés muffin

                        Banános-csokoládés muffin



Egy elfelejtett kedvenc. Régebben sokat sütöttem, de valamiért leszoktam a muffinok sütéséről, csak a sütőtökös maradt meg, azt sütöttem minden ősszel. Most, hogy írom ezt a blogot, eszembe jutott. Meg is sütöttem gyorsan, majd megállapítottam, hogy kár volt elfelejteni, mert nagyon finom. A muffinok a gyorsan elkészíthető sütemények közé tartoznak. Ha hirtelen édességre vágyunk, pár perc alatt össze lehet dobni, és másnap még a munkába is elvihetjük magunkkal.



Hozzávalók:


20 dkg liszt
2 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál szódabikarbóna
1/4 teáskanál fahéj
3 evőkanál kakaópor
1 tojás
17 dkg barna cukor (fehér is jó, és akár kevesebb is)
1 dl olaj
12,5 dkg tejszínes tej (fele tejszín, fele tej)
3 db közepes banán
Csokicsepp (pépites de chocolat noir) 

Elkészítése:


A száraz hozzávalókat egy tálba szitáljuk (liszt, sütőpor, szódabikarbóna, fahéj, kakaópor).


Egy másik tálba beleütjük a tojást, felhabosítjuk, hozzáadjuk a cukrot, az olajat, a tejszínes tejet és jól összekeverjük. 

Meghámozzuk a banánokat, villával szétnyomkodjuk és ezt is hozzáadjuk. Végül óvatosan belekeverjük a lisztes keveréket és a csokicseppeket.

Muffinkosárkákba töltjük és még a tetejére is szórunk a csokidarabkákból.

160 fokon 30-35 perc alatt készre sütjük (az idő sütőfüggő).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése